zondag 19 januari 2014

Verwachting | symboolkaarten 2014 | 1

In dit jaar wordt er bij N&M een jaarthema gestart door Frieda en Helma.
Mijn begin van het jaar is deze!
Na een persoonlijk berichtje van een van de leden kreeg ik inspiratie om de verwachtingmandala te gaan tekenen. Alles netjes verdeeld zoals het hoort een 12 deling voor het hele jaar delen met elkaar maar wat ik bedacht had veranderde en zo onstond er uit "eigen" beweging vanzelf dit beeld.
Streng in de mandalaleer zegt mij dat dit geen mandala is omdat ik vind dat de "mandala" nu eenmaal gespiegeld-herhaald en daardoor duidelijk te herkennen als mandala moet zijn, anders is het voor mij een illustratie.
Dit gegeven zal ik in de symboolkaarten vaker gaan tegenkomen denk ik en dat is niet erg.
Ik noem dit dan ook geen mandala maar past wel in de reeks van symbool kaarten en zal op de voorkant van mijn doosje geplakt worden.
De tekening is nog niet af aan de buitenkant..ik heb ruimte gelaten voor verandering.
Het gezichtje vanzelf ontstaan als een hart vorm zag ik later, met een open blik,
Het 3e oog om te kunnen tekenen en inspiratie te ontvangen....luisteren naar het innerlijke kind die zuiver is.
Verbonden met het dag en nacht ritme.
Beweging door de dagen heen, niet wetende wat er aankomt en daar dan een open blik voor hebben...mmmm dat is soms best moeilijk....
En genieten van bloemen en vogels en mijn mooie kopjes met bloemetjes en koffie.....nou ja deze ook schilderen natuurlijk...
Ik verwacht dat ik komend jaar zal genieten van alles wat ik maak en ga doen in wisselwerking met anderen die zo nodig zijn om verder te kunnen gaan.

De maat is 14 x 14 cm op 170 grams creme kleurig tekenpapier.
Gebruikt de tekenpennetje, stiftjes voor de tekst en kleurpotlood.
Ecoline waar ik mee getekend heb wat is dat toch een krachtige en intense kleur!
Kleurpotlood karisma en een harder kleurpotlood faber castell polychromos.

Ik heb al een stuk of 50 kaarten op maat gemaakt en wacht ongeduldig tot de 1e uitnodiging gaat komen om te gaan beginnen.
Ik heb hem getekend voor jou...dus ook voor mij!!!!! Doordenkertje....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten