donderdag 27 februari 2014

zeefdruk perikelen

In het drukkerijmuseum komt een zeefdruk afdeling daar mag ik ook wat werk gaan maken.
Het is een geheel andere manier van werken, door middel van een doordruk methode door een zeef komt een afbeelding op papier te staan of op stof. Ik ben nu al aan het nadenken wat ik voor het museum kan maken voor op een tas. Ook een logo voor onze afdeling lijkt me leuk.
De techniek is helemaal anders dan tekenen of schilderen. Je moet in lagen denken en drukgangen...dus spannend of het gaat lukken. Elke afbeelding zou in andere kleuren kunnen en daardoor dan heel verschillend zijn. Dit is alleen nog maar ontwerpen en dan kijken wat ga ik gebruiken moet ik nog more is less denken. Elke kleur heeft een eigen zeef nodig! dus 4 kleuren betekend veel werk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten